Thursday, July 2, 2009

Cabaran baru akan bermula


2 Julai 2009 2.00P.M




Pada 6 Julai ini semester baru ku akan bermula. Tidak dapat ku gambarkan dengan jelas perasaan sebenar aku taktala menanti kehadiran semester baru ini. Aku berasa teruja dengan apa yang bakal aku tempuhi dalam semester ini, aku berasa gembira kerana dapat bertemu semula rakan-rakan ku, aku berasa sedih kerana ini merupakan 2 semester terakhir di UiTM Perlis. Semuanya bercampur aduk..haha. Malah aku sudah mula merasai kesibukan yang bakal dihadapi oleh aku apabila bermulanya semester baru aku ini..aku akan sibuk dengan tugasan, sibuk dengan aktiviti kelab, sibuk dengan kehidupan peribadiku, dan bermacam-macam lagi kesibukan. Namun jauh di sudut hatiku, aku sebenarnya tidak sabar untuk menghadapi semester baru ini.

Pada 1 Julai 2009, aku menerima panggilan daripada Wan Bear untuk membincangkan hal-hal berkaitan kelab pelajar pemasaran iaitu Bismark. Setelah hampir 3 jam kami berbincang dan bertukar-tukar pendapat, akhirnya aku jelas dengan tanggungjawab dan tugas yang bakal dipikul oleh aku. Walaupun terasa berat degan bebanan yang bakal dihadapiku, namun aku redha dan aku bersyukur kerana diberi peluang untuk merasai dan mengharungi pengalaman ini. Untuk warga Bismark, Insyaallah kita semua akan buat yang terbaik dalam menjayakan aktiviti kita semester ini.

Dalam semester baru ini juga aku berharap dapat memperbaiki lagi keputusan peperiksaan aku. Aku sudah memasang azam untuk rajin ke kelas, rajin membuat nota, rajin membuat tugasan,rajin berkawan, dan bermacam-macam rajin lg.Hahaha.. selalunya inilah senarai azamku apabila bermulanya semester baru. Ada yang tercapai, ada yang tidak.

Namun, di dalam kotak pemikiran aku ini sering tertanya-tanya, dapatkah aku membahagikan masa dengan semua aktivtiti ini. Aku ingin memperoleh keputusan yang bagus, aku ingin menyiapkan tugasan yang diberi, aku ingin menjayakan aktiviti kelab, aku ingin keluar bergembira bersama-sama rakan-rakanku., aku ingin....hmm banyak sebenarnya apa yang aku inginkan. Inilah antara dilema yang bakal hadapiku. Aku berharap aku berupaya untuk memilih keputusan yang tepat agar ianya dapat mengembirakan aku dan juga orang di sekeliling aku. Aku hanya mahu menjalani kehidupan seperti pelajar-pelajar lain.. dapat belajar dengan tenang, dapat bergembira, dapat berpacaran, dapat bersukan, dan bermacam-macam lagi.

Apa-apa pun yang berlaku, aku yakin aku mampu untuk melakukannya. Insyaallah.. Semoga semester baru ini dapat aku penuhi dengan pelbagai memori samada yang indah mahupun pahit.


p/: aku nk beli buku rujukan, alat tulis, makanan, minuman, kasut, seluar...bla bla bla.

3 comments:

Nazrul a.k.a Tibet said...

pasal kelab xpa..kami ramai2 bleh suppoort..moral ja la..hahaha

Sir Marcello said...

yeah jom truskan ngan plan kita ke pulau perhentian~~

oi jom lah aku pun nak pi membeli belah gak~~

Wafiy said...

haha thanx man..

Post a Comment