Sunday, July 12, 2009

Minggu pertama semester baru

12 Julai 2009 2.30 P.M

Hari ini cukup sudah minggu pertamaku dalam semester baru ini. Namun, apa yang aku dapat simpulkan adalah, aku masih tidak berubah. Aku masih tidak berjaya ke kelas, masih tidak berjaya untuk bangun awal..pendek kata aku masih belum berjaya untuk menguruskan diri aku ini sebaik mungkin.

Aku hanya berjaya sekali sahaja menjejakkan kakiku ke kelas sepanjang minggu pertama ini. Yang lain aku hanya mengabaikannya. Semua ini mungkin disebabkan mentaliti aku yang mengatakan minggu pertama ini kelas selalunya jarang ada. Dan ianya sememangnya terbukti..berdasarkan pengalaman di semester-semester yang lalu.

Tambahan pula faktor rakan-rakan terutamanya rakan serumahku yang banyak mempengaruhi diriku ini. Aku hanya mampu tersenyum pabila teringatkan mereka ini.

Aku bertekad untuk mengubah semua ini. Insyaallah minggu kedua nanti aku akan cuba untuk menjejakkan kakiku ke semua kelas..begitu juga dengan rakan-rakanku.

Selain itu, keputusan peperiksaan intersesiku telah pun keluar. Alhamdullilah aku berjaya mendapat gred A untuk subjek 'Managerial Economics'. Cuma aku sedikit kecewa dengan subjek 'Strategic Management' kerana aku hanya mampu untuk mendapat gred B sahaja. Apa-apapun aku mesti meneruskan perjuanganku di dalam semester 5 ini.

Selain itu, sejak dua tiga hari ini, Perlis selalu dilanda hujan yang berlarutan sehingga keesokkan harinya. Ini membuatkan kami semua sentiasa di dalam kesejukan. Tetapi ini tidak mengapa kerana sudah lama kami menantikan saat ini. Hal ini kerana kami semua asyik bermandikan peluh sahaja disebabkan cuaca yang panas terik sebelum ini.

Secara kesuluruhan, minggu pertamaku ini banyak aku habiskan masa dengan bersuka ria bersama teman-temanku. :)

p/s : wafiy, zack, edie, azmir,samad n shamir...rajen2la ke kelas. haha

5 comments:

Mak Jemah said...

xpe..
teruskan cita2 dan azam untuk penuhkan class..huhu

Wafiy Wonka said...

hehe tq :P

Unknown said...

hmm...
new semester...
new spirit!!!

aim for da best...
and try to achieve it...
gambatee!!

Wafiy Wonka said...

tq miss Aishah AR :)
U TOO!!

jaCq said...

hahah..besa lah tue!! sem baru start sume owg pun macam tue rasanyerr... huhu..

k2..rajin2 la g klasz!! usaha tangga kejayaan! ahakz =D

Post a Comment