Monday, November 23, 2009

Perpisahan

Jam menunjukkan pukul 4.50 a.m. Di luar kedengaran bunyi-bunyian indah si cengkerik, si katak pula saling menyanyi sesama sendiri, dan hujan renyai2 menambahkan lagi kedinginan di pagi hari Isnin ini.

Tapi mata sepet aku ni masih terbuka luas. Bukan aku tak nak tidur awal, cuma ni la masalah aku yang susah nak tidur. Aku cuba untuk lelapkan mata, aku cuba pejamkan mata, aku cuba membaca ayat2 suci al-quran, aku cuba dengar lagu,...tapi hasil nya tetap sama.

Untuk pengetahuan korang, pagi ni dah la student marketing & human resource kena attend seminar dekat UUM..kalau tak pergi alamatnya tak praktikal la aku.

Macam2 yang bermain dalam kotak hati dan fikiranku ni..keluarga, praktikal, habis belajar, kawan2, cinta, dunia kiamat, banjir, kucing mengawan, tomyam... semuanya silih berganti.

Aku seperti hilang arah, hilang semangat, tiada daya.

Argghh! Aku bingung.....

Tapi aku yakin aku belum lagi gila ataupun sakit..semua ini adalah disebabkan aku terlalu fikirkan tentang 'perpisahan'.

Ya 'perpisahan'! Aku tidak suka akan 'perpisahan'. Ianya bersifat negatif..kejam, sedih, pilu dan perit.

'Perpisahan' membuatkan aku seperti hilang arah. 'Perpisahan' dengan rakan2, 'perpisahan' dengan zaman belajar, 'perpisahan' dengan zaman bersuka ria, 'perpisahan' dengan kenangan indah di bumi Perlis, 'perpisahan' sana..'perpisahan' sini.

Aku mengharapkan 'perpisahan' ini dapat digantikan dengan 'berkekalan'. Namun selama aku bernafas di atas bumi Allah ini aku belajar bahawa tiada apa yang akan kekal di dunia ini. 'Perpisahan' ini diperlukan untuk kita terus maju..untuk kita bergerak ke hadapan. InsyaAllah.

Dan aku redha...aku redha terhadap 'perpisahan'. Ianya salah satu ujian dalam hidup. Pasti ada hikmah disebalik setiap 'perpisahan' yang berlaku.




p/s: Praktikal start minggu depan (30 November) ^_^. FAMA..here I come!




6 comments:

atikah said...

kesian nyer la encik panda ni...
life must go on~
berjalanlah tanpa henti..*lagu ct*

Farah Aqilah Zainudin said...

waaa..
u mmg btol2 parah ni..?
kalau dah parah sgt bgtaw i taw..
i nk book 1 bilik kat tg rambutan utk u..
hehehehe =)
kidding2..
chill lar young man!
practical gonna b fun!
n psl perpisahan tu,jgn pk sgt..
nnt u nangis plak..
bile nangis,mata u akan jd lg kecik!~
x comel lgsg!~hehe..
so,SMILE ye en.wafiy..
n buat mata bulat mcm saye O_O

big said...

sedihh nye u...nk nanges ni...xpe2 janji kite dibwh 1 bumbung fama...idop fama yeaaa..

Wafiy Wonka said...

atikah : hehe best x lagu tu? bole karoke 6t :P

Wafiy Wonka said...

wana : hehe merapu di pagi hari je tu..:P btw congratulations and goodluck in ur relationship with ur honey :)

Wafiy Wonka said...

beruang : ciss ape sepet2 -_-..hehe. time kaseh ye cik farah..ala x payah la book bilik kt tanjung rambutan tu, 6t i sorang je kt sane.u bkn melawat pn :P

Post a Comment